augusti 02, 2008

Rikard Lundin

Stranger # 14

Det här är Rikard Lundin. Han var ute på en lunchpromenad i Handen och passerade mig där jag stod och fotade vid ett bostadsområde. Rikard är stadsarkitekt på Haninge kommun och är ansvarig för flera av de byggen runt om i kommunen som jag håller koll på. Är inte du den där killen Steffe från flickr frågade han, och det kunde jag ju inte neka till, och så gick det till när Rikard blev Stranger #14 i mitt 100 Strangers-projekt. Rikard bor i Tungelsta och är medlem i en förening som jag designat några vykort till. Efter att jag tog den här bilden i april har jag sprungit på honom ett par tre gånger. En gång tipsade han mig om en intressant bok, som jag köpte. Slumpen är ingen tillfällighet av Jan Cederquist, och det måste jag hålla med om, då jag råkat ut för att antal sådana slumpmöten under den tiden jag jobbat med det här fotoprojektet.

Inga kommentarer: