maj 12, 2008

På rymmen från cirkusen!

Llama on the run II

Jag besökte optikern i Västerhaninge idag. När synundersökningen var klar trodde jag knappt mina ögon. Två lamadjur sprang förbi butiken, jag, optikern och en annan kund sprang ut. En klunga åskådare stod och såg förvånade ut vid apoteket. I närheten av pendeltågsstationen finns det några gräsmattor. Där stod djuren och lät sig väl smaka av gräset. Jag gick försiktigt fram och tog ett par bilder. Sen var det någon som skrämde iväg lamorna. Djuren tillhörde Cirkus Maximum som har en show i Västerhaninge ikväll. Hörde senare på nyheterna att man misstänkte sabotage. Någon hade låst upp en grind och på så vis hade djuren kommit ut. Efter fyrtiofem minuter hade personal från cirkusen fångat in alla rymmare. Jag mailade några bilder till tidningarna och till cirkusen. Det visade sig att Maximus hade en egen blogg, och Linda från cirkusen ville gärna använda en av mina bilder, vilket naturligtvis går bra.

Inga kommentarer: