juni 29, 2007

Tjuvlyssnat (uppdaterat)

Mina grannar (som jag faktiskt gillar), råkar alltid ut för konstiga saker. Hela tiden. Nu i kväll satt jag i solen och drack det sista vinet från middagen. Ett par meter därifrån satt Danuta och några av hennes anställda och diskuterade världsproblemen, eller någonting helt annat. Då anländer hennes gubbe,Ingemar och dotter, Sarah i bil, från en långpromenad i skogen med familjens hund, Benny the Boxer. Dom hade gått upp till Tornbergasjön och vidare mot Paradiset. VI TRÄFFADE THOMAS QUICK I SKOGEN, säger dottern. VI BLEV JÄTTERÄDDA. BÅDA TVÅ. HAN HIMLADE MED ÖGONEN OCH FRÅGADE EFTER NÄRMASTE BUSSHÅLLPLATS. VI VAR LIVRÄDDA, BÅDA TVÅ! upprepar dottern. Efter detta skakande möte travar våra hjältar vidare. Plötsligt ser dottern två par händer bakom ett par träd. Händerna rör sig fram och tillbaka i ryckiga rörelser. NU TAR QUICK FRAM KNIVEN ropar dottern till sin far. Hela konversationen översätts simultant till polska av Danuta, som berättar alltihopa för sina polska anställda. Som förövrigt har spenderat den senaste veckan med att måla om huset som jag bor i. Det visar sig att händerna bakom träden inte alls tillhör en seriemördare , utan ett par som klädda i svart dansar tango mitt ute i skogen! Utan musik. Vi dansar bara tango säger paret.S å kan det gå till där jag bor.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: