juni 12, 2007

Blå Jungfruslända

Beautiful Demoiselle

Två dagar i rad har den här Blå Jungfrusländan gjort mig sällskap när jag fikat på baksidan. Större bild. Försökte först fota den med macroinställningen på min Ixus men då tyckte sländan att jag kom för nära. Hämtade EOS med 300mm zoomobjektiv och då gick det bättre. Det roliga var att varje gång jag zoomat in och tagit en bild flög han (det är en hanne), iväg en bit, spanade in mig och väntade på mitt motdrag. Så höll vi på ett bra tag innan jag var nöjd och sländan uttröttad/uttråkad.

4 kommentarer:

Bengt sa...

usch för dig Steffe. Grön av avund...

billie_nilsson sa...

Denna fantastiska varelse såg jag i e.m. vid min damm där den fladdrade runt.Jag bor inne i Norrköping och har ej sett den tidigare något år.
Tror ej att den gillade platsen då jag inte såg någon hona.Jag blev tvungen att söka på nätet och då hamnade jag här bl.a.

Steffe sa...

Du kan se en större versin på min flickrsida.

http://www.flickr.com/photos/steffe/542416712/

billie_nilsson sa...

Tackar. Jag har lagt in den i min dagbok på http://www.tibbenes.se/
och länkat till dig.