juni 03, 2007

Bergadagarna

Open-House Weekend

The new silos

Sheep shearing

Cloudberry Jam

När jag var en liten knodd brukade jag följa med mina föräldrar till Berga lantbruksskola en gång varje år när det var öppet hus. Nu när jag är något större och skolan har blivit ett Naturbruksgymnasium var det dags för ett nytt besök. Ett antal bilder finns att beskåda i mitt flickr set. Vädret var bra och det var knökfullt med folk. Mest barnfamiljer. Mycket att se, göra och många köer att stå i om man var hungrig. Det var jag inte. Men jag gick och gick i ett par timmar med kameran i högsta hugg. Gjorde ett inköp, en burk hjortronsylt. Hälsade på hos grisarna och korna. Tittade in i museet. Fakta om Berga. Skolan startade 1922. Idag går här ca 250 elever. Mer sådana uppgifter på deras hemsida.

Inga kommentarer: