januari 04, 2007

Gollum!

Gollum (by Steffe)

När man strosar med ögonen på skaft vilket jag alltid gör, lägger man förhoppningsvis märke till saker och ting i sin omgivning. Senast jag gjorde det (i går), bestämde jag mig för att titta lite närmare på ett konstverk i Handen. Jag passerar här någon gång per vecka och nu var det dags för en liten konstrunda. Snacka om att jag blev förvånad när insåg att det var Gollum som satt där ihopkrupen och nervös!

Fast egentligen heter konstverket Filosofen. Skulptören heter Sture Collin och konstverket invigdes 2002. Om du vill se hela skulpturen är det bara att trycka HÄR.

2 kommentarer:

Max Collin sa...

Det är min far som gjort den där skulpturen. Lite skoj att dyka på den här! :)

Stefan Jansson sa...

Det är en tjusig filosof. Kul att du hittade min lilla blog. Får väl läsa din nu:
http://www.maxcollin.se/blog/