november 15, 2006

Nytt fotoprojekt?

Jag har ett gäng fotoprojekt på flickr där jag följer årstiderna genom att ständigt återvända med kameran. Trädet. Stigen. Slätmossen. Och några till. Nu har jag hittat ett nytt objekt. Någons stulna vita Volvo med registreringsnummer OHS 194. Den står sedan en längre tid i Håga industriområde. Här är dagens foto.

New Flickr Project?

Samma Volvo för tre veckor sedan, då var den relativt nyeldad.

Zooming in on a torched car

Och här är min första bild. Ägaren skulle nog känna igen sin kärra på den här bilden.

The joyride ended here

Undrar hur länge den står kvar?

1 kommentar:

ingimar sa...

du kan alltid ringa vägverket och fråga vem som äger bilen.

det är inte därför jag är här.
var inne på gutenberg och hittade då en gammal blog från dig med följande 'Har du ingenting att läsa? Kanske en svensk klassiker kan locka. Via Project Gutenberg kan man ladda hem eller läsa online, Folkungaträdet från 1905 av Nobelprisvinnaren Verner von Heidenstam. Andra typer av ebooks här. Här en rysk sida med böcker. Hermetics har en del intressant läsmaterial. Löjligt många böcker på denna ryska sida. För lat för att läsa? Den här länken tar dig till en sida med Douglas Adams böcker i mp3-format. '

Jag lyckas bara hitta Plucker, ett program för att läsa böckerna på sin palmpilot - men jag hittar inget program för att läsa böckerna på datorn - finns det en plucker för desktopen tro, som man både kan använda på XP/Linux/Mac OS ?

Hälsningar i