april 11, 2006

Möjlig Mordbrand

Fire 11

Strax efter lunch idag, satt jag på trappan i solskenet. Plötsligt kände jag röklukt och sen såg jag röken. Tog kameran och sprang iväg för att undersöka vad som brann. Det visade sig vara vid Tungelsta Idrottsplats på Idrottsvägen. En lokal tillhörande min gamla fotbollsklubb Tungelsta IF brann. Brandkåren var redan där och allt var under kontroll, men byggnaden var övertänd. Jag pratade med lite folk som sade att det var andra branden på bara ett par timmar. Verkar lite skumt. Jag mailade ett par bilder till Aftonbladet och Mitt i Haninge. Slängde upp 20 bilder på flickr. En kille från FireFightingNews hörde av sig och vill ha ett par bilder.



Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

jinge sa...

Du har med 99,9% säkerhet en pyroman igång igen. Det KAN vara ett dåd riktat mot tiffen, men det kan oxo bara bero på att man lätt kan smyga undan bakom omklädningsrummet, eller vad det är.

Pyromaner är dessvärre inte ovanliga i vår kommun. Vi hade nån riktigt galen fan för några år sedan som satte eld på Kyrkskolan i Österhaninge ka trots att det bodde folk där.

Farliga psykfall..

Kadrik sa...

Lite läskigt är det. Det har brunnit där jag bor ett par gånger (granne med Tungelsta Nya Skola), då har det varit ungdomar eller skolelever som tänt på. Nu har ju brandkåren lite längre att åka. Tungelsta Brandkår är ju nedlagd där förövrigt farsan var med i 25 år.

Kadrik sa...

Efter att eleverna försökte tända eld på växthusen vid Blomorado har jag fått reda på att branden vid Idrottsvägen inte var anlagd utan en planerad brand av en gammal lokal.