februari 21, 2006

Knipövningar

Knipövningar har jag inte gjort några. Men jag har läst boken. Av Sandra Löv. Mer känd som Tonårsbruden. ISBN 91-88879-13-5. Utgiven av Tidens förlag 2002. Hennes debut. Det är en ärlig, rolig och utlämnande uppväxtsbok/självbiografi. På 220 sidor följer vi Sandra från en tidig minnesbild med systern vid fontänen på torget, till New York via snabba nedslag i konfirmationslägret i Hastings, besök hos skolkuratorn, problem med rädsla och blyghet, nya bekantskaper, cafebesök, drömmar, pirr mellan benen, trevande kärleksförsök, två veckors knullande, några bekännelser, en och annan kram, tiden på Filmskolan (beskriven som ett filmmanus scen för scen) och en resa med den barfotagående kompisen Hanna. Plus en hel del annat men det får du läsa dig till när du köpt boken. Jag var fast efter endast tio sidor och läste ut boken på en kväll. En bra debut där det händer saker hela tiden, inga onödiga ord här inte. Jag förlåter till och med att hon skriver minutrar i en gammal AB-krönika! När kommer nästa bok? Jag vill veta mer!
Läs en annan recension här
.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Sandra sa...

Minutrar! Haha!

Jag tar mig den konstnärliga friheten. Vilken snäll recension, jag måste ta och skriva färdigt nästa bok nu då.

Kadrik sa...

Kan vara titeln på nästa storsäljare! Mina mest spännande minutrar!