juni 10, 2005

Musikmemen

En musikmeme från Suburbia.

Hur stor datamängd på din(a) dator(er) upptas av musikfiler? alt. Hur många cd- och vinylskivor äger du?
I morse var det 87,5GB fördelat på 20707 låtar på min dator, då har jag inte kollat min 80GB Archos, den är inte "påfylld" på ett bra tag. I övrigt ett par hundra CD och LP-skivor.

Senast inhandlade skiva?
Oj det var många år sedan, har inte en aning.

Senast spelade låt?
Det kan man kolla här.

Nämn fem skivor som betyder mycket för dig
ELO-Out of the Blue
Rush-Moving Pictures
Pink Floyd-The Wall
Magnus Uggla- Livets teater
The Sweet-Desolation Boulevard
Sånt som man växte upp med betyder nog mest tror jag, skulle kunna räkna upp några hundra till, men det får vi ta en annan gång.

Nämn tre låtar som inte finns med på skivorna ovan, men som betyder mycket för dig.

Vad som helst med The Beatles, vi tar Penny Lane. Jag var ett stort discofreak på sjuttiotalet så någon slagdänga från 1976-77 borde väl platsa, jag tar Upside Down med Diana Ross, (lyssnar på den just nu, jag älskar den grymma basen). Tidigt åttiotal var det Yazoo, The Human League, Ultravox, Visage och sånt som gällde, så då får det bli Vienna med Ultravox. Fick jag tänka ett tag till så skulle det bli tre andra låtar, men så är det ju alltid.




Inga kommentarer: