november 12, 2004

TV-program


Kadrik tittar en del på TV. Nyhetskanaler som Sky News, BBC News och CNN står på för det mesta. Den svenska nyhetskanalen försöker jag dock undvika så gott det går. Jag gillar sport på TV. Eurosport visar en del tennis, vilket SVT och TV4 också gör och då sitter jag för det mesta klistrad framför burken. Alpint och golf ser jag när tillfälle ges. Engelska deckare via BBC Prime är en annan favorit. Den kanalen har för övrigt många bra engelska sitcoms och en massa olika roliga och udda inredningsprogram. SVT:s Allsång på Skansen, Diggiloo och alla andra allsångsprogram skyr jag som pesten. Expedition Robinson på TV3 laddar jag hem via The Pirat Bay då jag inte har tillgång till några Viasatkanaler. 24 och Sopranos missar jag aldrig. Vita Huset är en usel serie så den undviks permanent. En SVT-favorit jag gärna ser är AntiKrundan (observera avstavningen). På Femman kollar jag på Vänner och Frasier. CSI har jag dock tröttat på. Matt LeBlancs nya serie är rolig och den brukar jag ladda hem. Jay Leno är ju lite rolig ibland. Fyran har ju en förkärlek för program om olika "Freaks" och då stängs teven av illa kvickt. Farmen Skärgården har jag kollat en del på. Den förskräckliga Nettan och parkeringsbotsmästaren Christians utvikningar vill man ju inte missa. Insamlingsgalor är också tabu, mest för alla usla artister som ständigt återkommer. Nästa vecka drar På spåret igång, och det är alltid kul att tävla med och besegra TV-kändisarna från TV-soffan. Idiot 2004 ser jag naturligtvis aldrig på, då talangerna för det mesta består av ickeartister.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg på din tv-gif att du har photobucket. Själv länkar jag mina bilder från flickr. Är photobucket nåt att ha?

Johnny
http://stationsvakt.blog-city.com

Patrick sa...

Vad är det för fel på "West Wing"? En bättre serie får man ju leta efter.